Gratis elektronische bibliotheek

Christendom In Verleiding - Dave Hunt

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: none
BESTANDSGROOTTE: 7,2
ISBN: 9789066590465
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Dave Hunt

Dave Hunt boeken Christendom In Verleiding epub zijn voor u beschikbaar na registratie op onze website

Omschrijving:

De bijbel leert ons dat de "grote afval" moet komen voor de tweede komst van onze Heer Jezus Christus. In onze dagen dreigen christenen misleid te worden met een nieuwe wereldvisie, die subtieler en verleidelijker gebracht wordt dan ooit tevoren. Hoe gevaarlijk is de toename van ideeën als:De kracht van positief denken Het "goddelijk-zijn" van de mens Innerlijke genezing Het centraal stellen van de mens Holistisch denken"Christendom in Verleiding" is niet uitgegeven als een frontale aanval op of oppositie tegen ons geloof. Maar het is bedoeld als een van de laatste signalen voor verleiding waaraan het christendom bloot staat.Een belangrijk boek voor de tijd waarin wij leven. Een duidelijke oproep voor alle gelovigen om een keuze te maken tussen wat waar en wat bedrieglijk is. Slechts dan kunnen wij ontkomen aan: VERLEIDINGEN BINNEN HET CHRISTENDOM

...a Jezus' dood erg populair. De Romeinen vervolgen christenen aanvankelijk, maar roepen het christendom uiteindelijk tot staatsgodsdienst uit ... Het christelijk geloof in de middeleeuwen tot de 11e eeuw ... ... . De helft van alle christenen in de wereld is rooms-katholiek. Een derde is protestants en de laatste grote stroming is het oosters-orthodoxe christendom. Op deze pagina geef ik een eigen impressie weer van de betekenis en herkomst van Christelijke symbolen en tekens. Vanaf het begin kende het Christelijk geloof al symbolen zoals het vis symbool dat men als geheim teken gebruikte om te zien of een ander ... Verleiding tot zonde weerstaan: 13 stappen (met ... ... . Vanaf het begin kende het Christelijk geloof al symbolen zoals het vis symbool dat men als geheim teken gebruikte om te zien of een ander ook Christen was. Onder zijn regering wordt het christendom de staatsgodsdienst. In hoeverre het Romeinse leger zich dan al heeft teruggetrokken uit de noordelijkste linies, is niet duidelijk. Het is een schending waarvoor het christendom nooit ter verantwoording is geroepen. Sterker nog: christelijke fundamentalisten zijn door de eeuwen heen maar al te graag bereid geweest om boeken te verbranden. ... Het kwaad schuilt immers in de verleiding en in het vrouwelijke. De gnostiek was zeker een verleiding voor de vroegchristelijke kerk. „Gnostici maakten de mens goddelijk en brachten de schepping in diskrediet. Christus kwam alleen om de mens te verlichten ... De Ierse monniken vertelden niet alleen over Jezus, (de belangrijkste persoon in het Christendom) maar ook over de belangrijkste principes van het Christendom. Dit waren: het celibaat, armoede en gehoorzaamheid. De belangrijkste monnik van de geschiedenis was Willibrord. Willibrord kwam in 690 van Ierland naar Noord-Nederland. 1 Inleidende gedachten. Jezus sprak over twee wegen: over de smalle weg, die tot God leidt, waar maar weinig mensen op lopen, en over de brede weg, die naar het verderf leidt. 1 Hij was zich bewust van het feit dat de meeste mensen niet bereid zouden zijn om Hem te volgen en God in hun leven de plaats te geven die Hij verdient. Helaas worden er vandaag de dag veel religieuze, schijnbaar ... Het Christendom was ook nog steeds verboden. Keizer Constantijn veranderde dit. In 312 trok hij het verbod op het Christendom in. In het jaar 312 had hij namelijk een oorlog gewonnen omdat hij had gebeden tot de God van de Christenen. Het duurde echter nog een hele tijd voordat het Christendom de nieuwe staatsgodsdienst werd. Invloed christendom in Nederland Het christendom is al eeuwen lang de meest voorkomende godsdienst in Nederland. In de Middeleeuwen draaide alles in Nederland en overigens ook in grote delen Europa, om godsdienst. Mensen gingen toen nog relatief jong dood, het leven stelde dan ook weinig voor. Kaart: Verspreiding van het christendom na de uitstorting van de heilige geest met Pinksteren, zendingsreizen van de apostel Paulus, steden uit Openbaring. Het christendom is een wereldbevestigende en geen wereldontkennende religie. God heeft een goede wereld geschapen. Het zijn de mensen geweest die voor de verleiding zijn bezweken en de zonde op aarde hebben gebracht. Toch hield God zoveel van de wereld, dat Hij een verlosser stuurde. UTRECHT - Wie een ander het recht op anders-zijn ontzegt, ontzegt hem of haar het meest fundamentele bestaansrecht. Het zondags- en hobby-"christendom" van vandaag de dag is geen noodzakelijk resultaat van veranderde maatschappelijke omstandigheden. Het is eerder een uitdrukking van het feit dat mensen weliswaar op de één of andere manier in de hemel willen komen, maar niet bereid zijn op de smalle weg te lopen om Jezus te volgen....