Gratis elektronische bibliotheek

Jezus van Nazareth - H. Stolp

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: mei 2001
BESTANDSGROOTTE: 4,61
ISBN: 9789020281484
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: H. Stolp

Veel plezier met het gratis lezen van Jezus van Nazareth H. Stolp epub-boeken

Omschrijving:

Jezus van Nazareth was een Meester die de mensen op de weg van de inwijding wilde brengen. Zoals elke Meester maakte hij bij zijn optreden onderscheid tussen algemene kennis en geheime kennis. Tot die geheime kennis behoorden bijvoorbeeld het inzicht in karma en reïncarnatie, de kennis over de fijnere lichamen van de mens en over de geestelijke wereld. De geheime kennis komt tussen de regels door aan de orde in de bijbelse gelijkenissen en verhalen. Dit gegeven werpt een heel nieuw licht op de bijbelteksten. De geheime kennis, zoals Jezus die gaf aan zijn leerlingen, was ook bekend aan christelijke gnostici en later aan groepen en bewegingen als de Manicheeërs, Waldenzen. Katharen, Rozekruisers, Tempeliers, theosofen en antroposofen.Volgens de algemene kennis is het mogelijk het geheim van het mens-zijn en van onze weg over de aarde te zien als iets dat buiten ons ligt. Volgens de geheime kennis gaat het vooral om een innerlijk gebeuren. Omdat die uitwendige visie in deze tijd niet langer inzicht, vrede en geestdrift schenkt aan onze ziel, is nu de tijd aangebroken met een andere, een nieuwe (maar in wezen al zo oude) bril te kijken naar wat die oude bijbelse geschriften ons eigenlijk zeggen willen. Volgens de esoterische visie op de bijbel is Jezus van Nazareth als drager van de Christuskracht een voorbeeld, een wegwijzer voor hoe wijzelf gaandeweg de drager kunnen worden van de Christusgeest, die louter liefde is.

... door gevaarlijk gebied. Stond Jezus' stal écht in Bethlehem? Dit is het levenswerk van een groot theoloog ... bol.com | Jezus van Nazareth, Joseph Ratzinger ... ... . Het is het meest persoonlijke boek dat Joseph Ratzinger, ja zelfs ooit een paus, geschreven heeft. Zijn leven lang heeft Joseph Ratzinger zich bezig gehouden met de studie van Jezus van Nazareth. Hij deed dat als hoogleraar, als bisschop, als opperste hoeder van het geloof, als paus Benedictus XVI. Kefahs wieg stond tussen Bethlehem en Nazareth, vlak bij de kribbe van Jezus dus. Maar lijken ze ook op e ... Jezus van Nazareth - Verovert de wereld - 9-6-2020 - TVblik ... . Kefahs wieg stond tussen Bethlehem en Nazareth, vlak bij de kribbe van Jezus dus. Maar lijken ze ook op elkaar? Kefah onderzoekt hoe Jezus er uitgezien heeft en proeft hij het eten uit Jezus tijd. Jezus van Nazareth: een persoonlijke zoektocht van Kefah Allush in nieuwe EO-serie Maandag 24 t/m donderdag 27 december, 21.15 uur op NPO 2. 7 december 2018 In de serie 'Jezus van Nazareth' staat de zoektocht van Kefah Allush naar Jezus van Nazareth centraal. Hebikietsgemist.nl probeert zo spoedig mogelijk na iedere uitzending van Jezus van Nazareth de nieuwste uitzending of herhaling online te zetten. Omdat de rechten van Jezus van Nazareth bij Jezus van Nazareth liggen, verwijzen wij enkel door naar de website van NPO 2.. Hebikietsgemist.nl is dan ook niet verantwoordelijk voor de inhoud van Jezus van Nazareth. 100 aanbiedingen in juni - Koop en verkoop jezus van nazareth eenvoudig op Marktplaats Lokale aanbiedingen - Ga ervoor! De Hebreeuwse vertaling van 'Jezus van Nazareth, Koning van de Joden' is namelijk Jeshua haNozri weMelech haJehudim. Nemen we van deze woorden steeds de eerste letter, dan staat er: JHWH, de Hebreeuwse naam van God. Deze boodschap zou je missen als je het belang van taal in de Bijbel negeert. Jezus van Nazareth. In de evangeliën uit het Nieuwe Testament lezen wij over Jezus van Nazareth. Zij verhalen over Jezus' geboorte en in het bijzonder over zijn actieve optreden na zijn doop in de Jordaan. Jezus trekt met zijn apostelen rond in Judea, Samaria en Galilea. Jezus van Nazareth Jezus gaat opzoek naar z'n eigen weg, maar niemand kan/wil hem begrijpen. Het is een eenzame weg. Jezus komt bij Johannes (een neef van Jezus). Johannes had een soort profetenrol en leefde in de woestijn. Hij was een doper. Jezus maakt zichzelf bekend aan Johannus. Daarna praten ze samen over wat ze vroeger hadden meegemaakt: Bij gelegenheid van de 80ste verjaardag van paus Benedictus XVI verscheen van zijn hand het boek 'Jezus van Nazareth'. Het is het eerste boek dat hij als paus schreef. Het boek werd meteen een bestseller. In Italië werden op de eerste verkoopdag 50.000 exemplaren verkocht. In Duitsland werden 250.000 exemplaren gedrukt. Het laatste nieuws met duiding van redacteuren, achtergronden, columns, opinie, wetenschap, en recensies van kunst & cultuur door Trouw. jezus van nazareth religie&filosofie...