Gratis elektronische bibliotheek

Van moslim tot christen - C. Alam

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 1998-01-01
BESTANDSGROOTTE: 7,32
ISBN: 9789080408012
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: C. Alam

Veel plezier met het gratis lezen van Van moslim tot christen C. Alam epub-boeken

Omschrijving:

none

...ren zich af van de samenleving. Maar de meeste moslim-twintigers zijn juist volop onderdeel van de maatschappij ... Amin, van moslim naar christen - Alpha Youth ... ... ,,Moslim of christen?'', hadden ze gevraagd. `Moslim', antwoordden de buren. ... Volgens Wagemakers waren er meer terroristen dan het groepje van vier of vijf waarover tot nu toe is gesproken. 1.) Het is moslims niet toegestaan om een niet-moslima te huwen behalve Christenen en Joden (Mensen van het Boek) en verder van geen enkel andere godsdienst. Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatt ... De Verandering - van moslim tot christen (fragment) - YouTube ... . Dit vanwege het feit dat de heilige geschriften van de Christenen en Joden grote delen aan overlevering bevatten, ondanks dat deze teksten vervormd en veranderd zijn. Volgens officiële schattingen is 89,1% van de inwoners van Bangladesh moslim. 10% is hindoe. Minder dan 1% van de ruim 156 miljoen inwoners van dat land zou christen zijn. Omdat in de officiële schattingen alleen 'traditionele' christenen meegeteld worden en bekeerde moslims buiten beschouwing zijn gelaten, is er voldoende reden om aan deze cijfers te twijfelen. Vragen van het lid Huizinga-Heringa (ChristenUnie) aan de minister van Buitenlandse Zaken over de rechtszaak in Iran tegen een tot christen bekeerde moslim . (Ingezonden 22 augustus 2006) Gebeurt nu al 1400jr dood en kwaadaardigheid. Versen gewijzigd, weggelaten en of toegevoegd. Goed dat er wereldwijd 10 miljoen moslims zich hebben bekeerd tot het christendom. Er zijn mooie en ontroerende filmpjes van moslims die Christen zijn geworden op youtube te zien. Mooi verhaal van deze man. Vier stadsgedeelten: voor joden, christenen, Armeniers en moslims Sinds koning David van Israël rond 1004 v.Chr. de stad veroverde en tot hoofdstad van zijn rijk maakte hebben diverse heersers in de loop der eeuwen Jeruzalem in hun macht gehad. Sinds de zesdaagse oorlog van 1967 staat geheel Jeruzalem onder gezag van Israël. Een Christen zal zijn vroegere gewoonten en alles wat met valse religies te maken heeft achterlaten, als gevolg van een oprechte bekering tot het Christendom. Eenvoudig gezegd: om je tot het Christendom te bekeren, moet je geloven dat Jezus de Zoon van God is, die voor jouw zonden is gestorven en vervolgens uit de dood is opgestaan. Een bekering tot christen is allereerst een zaak van het hart. Er staat in de Bijbel - bekeer je en ontvang vergeving van je zonden, laat je dopen en wordt vervuld met de Heilige Geest". Dit is de blijde boodschap over de redding van de mens die de Here Jezus accepteert als zijn Verlosser. Een van deze mensen die de afgelopen jaren moslim werden, is Julien Loye uit Krimpen aan den IJssel. Woensdag deed hij zijn verhaal in het Reformatorisch Dagblad. Ds. H. Veldhuizen -auteur van het in 2007 verschenen "Christenen ontmoeten moslims", een boekje in de Artiosreeks van de Gereformeerde Bond- las het interview. Elke andere indruk die gegeven wordt door islamitische leiders moet met de grootst mogelijke scepsis worden bezien. Misschien wordt, als u luistert naar hun woorden, de leugens die zij verspreiden, de waarheid duidelijk door te kijken naar een vrouw, eerst moslim, dan christen, nu een gevangene van een geloof waar geen clementie is. Om die reden belijdt een christen dat hij Jezus nodig heeft en zonder Hem geen kans maakt. In de islam is van een dergelijk concept geen sprake. Het concept van zonde en vergeving is niet zo sterk aanwezig. En er is zeker geen sprake van een door God of Allah bedacht plan om zondige mensen via een intermediair tot God te laten komen....