Gratis elektronische bibliotheek

Dromen en visioenen - Tom Doyle

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: november 2016
BESTANDSGROOTTE: 12,6
ISBN: 9789490489342
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Tom Doyle

De beste pdf van Dromen en visioenen die u hier kunt vinden

Omschrijving:

Dit boek bevat een bijzondere verzameling verhalen van moslims in het Midden-Oosten die getuigen van een droom of visioen waarin Jezus aan hen verscheen. Die verschijningen waren zo krachtig dat deze mannen en vrouwen de islam verlieten en Jezus als hun Redder aannamen.Een stille revolutieWat zou jij doen als je moslim was en Jezus in een droom aan je verscheen? Als je in een visioen zijn diepe liefde en vrede ervoer en Hij je uitnodigde om Hem te volgen? Zou je in Hem gaan geloven? Zou je Hem je hele leven toevertrouwen? Zelfs als je dat met de dood zou moeten bekopen?Dit boek bevat een bijzondere verzameling verhalen van moslims in het Midden-Oosten die getuigen van een droom of visioen waarin Jezus aan hen verscheen. Die verschijningen waren zo krachtig dat deze mannen en vrouwen de islam verlieten en Jezus als hun Redder aannamen. Wie in deze landen besluit om christen te worden, is zijn leven daarna niet meer zeker. Deze ex-moslims laten zich echter door niets of niemand afschrikken. Ga mee op reis naar het hart van deze onrustige regio, waar moslims op grote schaal tot geloof komen. Wereldwijd gezien groeit het christendom zelfs het snelst in Iran. Er is een stille revolutie gaande waarover je in de media nauwelijks hoort: Jezus maakt de moslimwereld wakker en Hij doet dit met dromen en visioenen. Ik ben gevonden door hen die Mij niet zochten, Ik heb Mij geopenbaard aan hen die naar Mij niet vroegen.- Romeinen 10:20TOM DOYLE is coördinator voor de regio Midden-Oosten/Centraal-Azië bij e3 Partners. In de elf jaar waarin hij als fulltime zendeling in deze regio werkte, heeft hij een groot aantal ex-moslims ontmoet die Jezus voor het eerst hadden leren kennen in een droom of visioen. Hij en zijn vrouw JoAnn hebben zes kinderen en wonen in Monument, Colorado.

...leven staat wilt bekijken maar ook de uitdagingen aangaan waarvoor misschien wel moed of durf nodig is, kracht en power zonder te twijfelen ... De uitleg en betekenis van dromen in de Bijbel | Mens en ... ... . Dromen en visioenen over het nagelbijten vertellen je dat je onzeker bent over je voorkomen en gedrag, schaamte, zenuwen en emoties en vooral je angsten die je niet onder controle hebt. Een andere uitleg is dat je wordt geconfronteerd met je negatieve karaktereigenschappen en dat je je ervan bewust mag worden dat je jezelf onnodig pijn en te kort doet. Dagelijks komen er dromen en visioenen voorbij zonder dat we daar bewust wat mee doen, omdat we gewoonweg de kennis niet bezitten om de b ... Ze zijn niet altijd bedrog: 6 soorten dromen in de Bijbel ... ... . Dagelijks komen er dromen en visioenen voorbij zonder dat we daar bewust wat mee doen, omdat we gewoonweg de kennis niet bezitten om de beelden om te zetten in gewone woorden. De symbolische betekenissen zijn vaak moeilijk en onbegrijpelijk, laat staan een droom of visioen waarin je te maken hebt met emoties, angst en pijn. Als je alle dromen en visioenen, en de acties die hieruit voortkomen, optelt, kom je op een derde van de Bijbel. De auteurs zien 6 verschillende functies van een droom in de Bijbel - sommige vallen onder meerdere categorieën. Wij voorzien ze telkens van een voorbeeld. 1. Waarschuwingsdromen De overeenkomsten tussen dromen en visioenen. Zowel visioenen als dromen zijn beelden, ervaringen, indrukken en emoties uit je diepste innerlijk, die je een antwoord geven op al je vragen en twijfels, emoties, problemen en je gevoelens. Maar vooral de symbolische betekenis die er aan verbonden is komt overeen bij dromen en visioenen. De Bijbel spreekt met grote vanzelfsprekendheid over dromen en visioenen als wegen waardoor God Zijn wil bekend maakt. Aan de andere kant waarschuwt de Bijbel voor dromen en visioenen die uit een verkeerde bron komen, schrijft ds. C.M. van Loon. In deze blog lees je meer over het boek Dromen en Visioenen van Tom Doyle en Greb Webster. De treffende getuigenissen in dit boek, lieten mij iets zien dat ik niet in het nieuws zie: het werk van Jezus in het Midden-Oosten. De verhalen die je in dit boek leest zijn bijzonder, ontroerend en zelfs spannend. Deze dromen en visioenen zijn niet altijd duidelijk, zo komen over als raadsels. Dromen moeten geduid worden. Ze vragen vaak om een uitleg. Met Mozes gaat God op een andere wijze om. God preekt direct tot Mozes en niet via dromen en visioenen. Dromen en visioenen. De laatste jaren viel er weinig meer over haar te vernemen. Het beeldhouwen had ze er al een kwarteeuw geleden aan gegeven, maar ingewijden wisten dat de vrijdag in Nieuwegein ... Veel dromen en visioenen in de Bijbel waren profetieën; ze voorspelden toekomstige gebeurtenissen. Door zulke profetieën op te schrijven zetten de Bijbelschrijvers hun eigen geloofwaardigheid, en die van de Schriften, op het spel. Categorie: D...