Gratis elektronische bibliotheek

Zie, Hij Bidt - A.W. Pink

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: april 2009
BESTANDSGROOTTE: 3,59
ISBN: 9789088650819
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: A.W. Pink

U vindt de pdf van het boek Zie, Hij Bidt hier

Omschrijving:

Onder de vele boeken over het gebed ontbreekt een werk over de gebeden van de apostelen. Pink vult deze lacune.In de hem kenmerkende heldere stijl gaat A.W. Pink in op de gebeden van de apostelen die in de Schrift zijn opgeschreven. Pinks oog voor detail stelt hem in staat uit de doorgaans korte gebeden belangrijke lessen te trekken. Zo maakt hij de apostolische gebeden vruchtbaar voor de lezer.

...ete woestijnen en troost hen in lijden en smart ... „Wanneer gij bidt, zegt dan: 'Vader'" - JW.ORG ... . Onwetende zal Hij gaan leren, aan blinde geeft Hij het gezicht, weerspannigen zal Hij bekeren, in donk're nacht geeft Hij licht. Hij leeft en bidt voor Zijn kind'ren gekocht met de prijs van Zijn ... Toch zie je in geen van deze gebeden de bede om een betere keizer, om bescherming tegen plunderende legers, of zelfs maar om brood voor hun volgende maaltijd. ... Hij bidt voor iets wat hij belangrijker v ... De straffen voor degene die niet bidt.. - Maroc.NL ... . ... Hij bidt voor iets wat hij belangrijker vindt. Hij bidt voor iets wat blijkbaar uitstijgt boven het bidden voor iemands omstandigheden. Hij zegt dan ook: 'De geest is natuurlijk gewillig, maar het vlees is zwak' (Mattheüs 26:40, 41). Dan gaat Jezus voor de tweede keer weg en vraagt of God 'deze beker' van hem weg wil nemen. Als hij terugkomt, treft hij de drie apostelen opnieuw slapend aan, terwijl ze hadden moeten bidden dat ze niet zouden toegeven aan verleiding. Bijbelteksten over Bidden - Wees altijd verheugd, bid onophoudelijk, dank God onder alle omstandigheden, want dat… Blijf bidden en blijf daarbij waakzaam en dankbaar… Daarom zeg ik jullie: alles waarom jullie bidden en vragen, geloof dat… Jullie zullen mij aanroepen en tot mij bidden, en ik zal naar jullie luisteren… Bij het bidden moeten jullie niet eindeloos voortprevelen zoals de ... 11.1 Onophoudelijk bidden. Het Jezusgebed heeft zijn wortels in de oosters-orthodoxe traditie. Daar wordt het verhaal verteld van een Russische pelgrim die tijdens een kerkdienst diep in zijn ziel werd getroffen door dit woord uit 1 Tessalonicenzen 5:17: 'Bid onophoudelijk.' Hij had het gevoel: dát vraagt God van mij, te bidden zonder ... Als Je Bidt Tekst & Muziek: Elly & Rikkert Zuiderveld Als je bidt zal Hij je geven Als je klopt aan de deur Zal Hij opendoen...