Gratis elektronische bibliotheek

De heilige bron van de islam - I. Trojanow

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 2005-09-30
BESTANDSGROOTTE: 8,73
ISBN: 9789044506341
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: I. Trojanow

U vindt de pdf van het boek De heilige bron van de islam hier

Omschrijving:

Samen met honderdduizenden pelgrims nam schrijver Ilija Trojanow in 2003 deel aan de hadj, de grootste geloofsbetuiging van de islam. Tijdens zijn drie weken durende verblijf in Mekka doet hij een eindeloze reeks indrukken op, waardoor hij langzaam maar zeker het wezen van de islam begint te begrijpen. Hij wordt onderdeel van de grote, duizend jaar oude traditie, maar beleeft ook zijn persoonlijke pelgrimage. Ilija Trojanow beschrijft op poëtische wijze de afmatting van de lange bedevaart, maar ook de beloning en diepe vreugde die de pelgrimstocht schenkt. Hij combineert een rijkdom aan informatie over geografie, geschiedenis, architectuur en religie met zijn persoonlijke observaties.

...ammed (Vrede zij met hem) geopenbaard gedurende een tijdsbestek van 23 jaar ... Wat is de Heilige Koran? - Informatie over Islam, Koran en ... ... . Telkens wanneer een gedeelte van de Koran aan de Profeet werd geopenbaard, leerde hij de geopenbaarde verzen van buiten en vroeg zijn schrijvers daarna ze op te schrijven. Zamzam of Bron van Anouar (Ar: زمزم) ligt in Mekka, vlak naast de Ka'aba.De Bron is volgens leegoveroverlevering vernoemd naar het Arabische woord zam dat stop betekent, dus eigenlijk heet het Stop-Stop Water.Het bezoeken van de bron is een onderdeel van de hadj, een van de vijf zui ... bol.com | De heilige bron van de islam, I. Trojanow ... ... .Het bezoeken van de bron is een onderdeel van de hadj, een van de vijf zuilen van de islam.. De bron is circa 35 meter diep. Over de bron is een koepelvormige ruimte gebouwd, al Koebba. Een van de vijf zuilen van de Islam is de pelgrimsocht. ... In Mekka is er ook een bron van het heilige water. Zamzamwater is volgens de Moslims heilig water en is gezonder dan normaal water voor het menselijk lichaam. Zamzam wordt vaak mee naar huis genomen door de Moslims. De Heilige Koran is een volledig document van de exacte woorden zoals geopenbaard door Allah via de Engel Jibriel (Gabriël) aan de profeet Mohammed (v.z.m.h.). De Heilige Koran is de fundamentele bron van het geloof en handelen van iedere Moslim. Het behandelt alle onderwerpen die ons als mensen aangaan zoals wijsheid, aanbidding en wet. Hoewel de Koran het voornaamste heilige boek is, wordt de Soenna gezien als de tweede bron van religieuze instructie. De Soenna werd door Mohammeds metgezellen geschreven en gaat over wat Mohammed deed, zei, en goedkeurde. De kernpunten van de Islam zijn dat Allah de enige ware God is en dat Mohammed Allahs profeet was. De maanden Rajab en Sjabaan hebben een speciale plek bij de gelovigen, omdat ze in de heilige Koran en de hadith worden geprezen en omdat ze de komst van de heilige maand Ramadan aankondigen. Met de komst van de drie heilige maanden, in de religieuze terminologie "sjuhur al salasa" genoemd, bevinden de zielen van de moslims zich in aparte sferen. Wanneer je in al deze elementen geloofd, heb je de islam geaccepteerd. Door de geloofsbelijdenis (Sjahadah) kun je dan moslim worden. Koran De Koran is het heilige boek van de islam. Het is door God aan Mohammed geopenbaard. Mohammed kon niet lezen en schrijven, dus vroeg hij zijn schrijvers de verhalen op te schrijven. De les die Rachid Benzine hieruit trekt is eenvoudig: beweren terug te willen keren naar de bron van de islam is even zinloos als onmogelijk.'Wanneer je ziet hoe de Koran, in één tijdperk, van perspectief verandert tussen Mekka en Medina, mogen we gerust aannemen dat de verandering eveneens van toepassing is na vijftien eeuwen.' DE BRONNEN VAN DE ISLAM Er zijn twee bronnen van de Islam, deze zijn: De Koran De Soennah De Koran is uiteraard de belangrijkste bron. Het is het laatst geopenbaarde Boek van Allah. De Soennah zijn de handelingen en de vertellingen van de profeet. Onze profeet heeft in een overlevering gezegd. Het is de Moslims geboden om deze twee bronnen voor ... De algemene definitie van de Koran luidt als volgt: De Koran is het wonderbaarlijke aan de nobele Profeet Moehammèd (vrede en zegeningen zij met hem) geopenbaarde Woord van Allah, door vele betrouwbare kanalen opgeschreven en doorgegeven aan opeenvolgende generaties, en waarvan de recitatie een daad van aanbidding is en verplicht is tijdens de ...