Gratis elektronische bibliotheek

Jezus - Henri Nouwen

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: mei 2003
BESTANDSGROOTTE: 11,74
ISBN: 9789020951462
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Henri Nouwen

U vindt de pdf van het boek Jezus hier

Omschrijving:

Wegwijs worden in het Evangelie is een ontdekkingstocht die je niet in je eentje moet maken: de beste christelijke ervaringen zijn zelden die van een eenling! Op deze tocht heb je een gids in Henri Nouwen, een van de meest invloedrijke en geliefde moderne christelijke auteurs over spiritualiteit. Op je tocht door dit vertrouwde maar steeds weer verrassende landschap, zal de boodschap van Jezus als nieuw voor je oplichten. Henri Nouwen was in staat om een nieuwe en diepere betekenis in het Evangelie te ontdekken, en zijn lezers warm te maken voor de boodschap die het Evangelie brengt over Jezus en henzelf.Elk hoofdstuk in dit boek heeft een passage uit de evangelies tot onderwerp, en de hoofdstukken staan in de volgorde van Jezus' leven, te beginnen met de annunciatie en de visitatie. Alle hoofdstukken volgen hetzelfde patroon: ze beginnen met een bijbelcitaat, en worden gevolgd door overwegingen van Henri Nouwen. In de kantlijn staat een meer algemene gedachte van Henri, een soort commentaar. Deze drie elementen - de bijbeltekst, de overwegingen en het commentaar. Deze drie elementen kunnen apart gelezen en gemediteerd worden. Henri Nouwen laat ons in dit boek met nieuwe ogen kijken naar het Evangelie.

...ij wilde ze helpen. Kijk maar eens naar de manier waarop hij Gods kracht gebruikte: hij deed wonderen om mensen beter te maken (Mattheüs 14:14) ... bol.com | Jezus | 9789025304188 | Fik Meijer | Boeken ... . Dit is een gratis Bijbelstudiehulpmiddel over het leven en de bediening van Jezus zoals beschreven in de evangeliën. Download het boek of lees het online. Jezus Christus, de messias, was zo belangrijk dat zelfs onze jaartelling op hem gebaseerd is! Anders dan andere rabbi's. Jezus was anders dan andere theologische leraren (rabbi's) van die tijd. Dit leidde vaak tot conflicten met de religieuze leiders. Maar het ma ... Jezus - Wikipedia ... . Jezus was anders dan andere theologische leraren (rabbi's) van die tijd. Dit leidde vaak tot conflicten met de religieuze leiders. Maar het maakte Jezus ook geliefd onder mensen die niet meetelden in de samenleving. Jezus de Koning der Koning, onze messias, redder en vreugde. Liefdevolle Vader, Vredevorst. Jezus, christus, messias, christus, christendom, christ, jesus, Jezus leefde met zijn ouders in Nazareth en werkte als timmerman tot hij met Gods werk begon. Toen Jezus ongeveer dertig jaar was, begon hij te vertellen over God (prediken). Jezus vertelde de mensen dat God hen zou geven wat ze nodig hadden als ze in hem geloofden, op hem vertrouwden en zich aan zijn wetten hielden. Jezus' hemel is een graf te Srinagar. Terwijl de christelijke kerken morgen Jezus' hemelvaart herdenken, brengen in de Indiase deelstaat Kasjmir pelgrims een bezoek aan Zijn graf. Názáreti Jézus vagy Jézus Krisztus, gyakran csak Jézus vagy Krisztus, héberül: יהשוה (Betlehem, i. e. 4 körül - Jeruzsálem, i. sz. 30-33 körül) a kereszténység központi alakja, a világtörténelem egyik legismertebb és legnagyobb hatású személye.. A többségi keresztény nézet szerint Jézus a Fiúisten, a Szentháromság tagja. Geschreven bij Jezus & de vijfde evangelist. In het eerste deel van Meijers boek speelt de Joodse historicus Josephus een ambivalente hoofdrol: aan de enige kant portretteert Meijer hem als een bijzonder zelfingenomen man, anderzijds is hij zowat Meijers enige informatiebron bij de bespreking van de geschiedenis van de Joden vanaf de tweede eeuw voor Christus. Hoe Jezus met Zijn angsten (en andere emoties) omging 'Jezus zegt niet: maak je nooit zorgen' Reinier Sonneveld. Met Prediker naar de kerstmarkt Wat zoeken al die mensen? Pieter-Jan Rodenburg. Het verhaal van Maria is allesbehalve romantisch Ze had gestenigd kunnen worden. Gert-Jan Schaap. Jezus wordt na zijn doop door de Heilige Ge...