Gratis elektronische bibliotheek

Geloven als zoeken - Bijbelse verkenningen voor elke dag - Martin de Geus

PRIJS: GRATIS
FORMAAT: PDF EPUB MOBI
DATUM VAN PUBLICATIE: 2002-03-16
BESTANDSGROOTTE: 4,75
ISBN: 9789020947717
TAAL: NEDERLANDS
AUTEUR: Martin de Geus

Alle Martin de Geus boeken die u van ons leest en downloadt

Omschrijving:

Veel mensen zijn vandaag op zoek naar zin, bezieling, houvast. Oude kaders knellen, verre verten wenken of komen via nieuwe media in een oogwenk onze huiskamers binnen. Afstanden tellen niet meer. De wereld is een dorp geworden. Is daarin nog plaats voor kerk en geloof?De schrijver van dit dagboek meent van wel. Al was het maar omdat zoeken en geloven over en weer in elkaar kunnen overlopen. Wie zoekt, zal immers graag iets vinden. Zoals omgekeerd geloven zowel voortkomt uit zoeken als daarop steeds weer uitdraait. Anders gezegd: geloven is een levenslang leerproces. De kerken moeten dat vorm geven, hetgeen om flexibele structuren vraagt. Maar dat kan geen punt zijn. Het geloof is er immers niet voor de kerken, de kerken zijn er voor het geloof, lees: voor de mensen die in de wereld van vandaag niet uitkomen zonder een gedeeld verlangen naargeborgenheid, hoop, vrede, heelheid en gerechtigheid.Tegen deze achtergrond daagt dit boek de lezer uit tot een persoonlijk `diepte-onderzoek´: een verkenning en verdieping - aan de hand van de bijbel - van de eigen geestelijke positie als onderdeel van het genoemde leerproces. Daarbij denkt het met name aan studenten, bezoekers van gesprekskringen, vrouwenverenigingen, groeigroepen, kerkenraden, maar ook aan mensen voor wie kerk en geloof geen dagelijkse kost (meer) zijn. Kortom, dit boek richt zich tot ieder die bij alle welvaart en welzijn `het´ nog niet kon vinden en die daarom niet ophoudt te zoeken naar wat in de bijbel heet `de kostbare parel´ van het hemelse koninkrijk.

...el wordt gij een vlakte.( Zach. 4: 7) Dat geldt ook voor u, voor mij ... BOEKEN | Trouw ... . Ik wil eindigen met de woorden uit psalm 92. Het is goed de Here te loven, uw naam psalmen te zingen, o Allerhoogste, in de morgenstond uw goedertierenheid te verkondigen, en uw trouw in de nachten. Kom sta op, een nieuwe dag breekt aan. Geloven. Met deze verdiepende ... Lees ook: 17 bemoedigende Bijbelteksten voor als je erdoorheen zit 3. Leg uw last op de HEER en hij zal u steunen, ... in onze digitale ... bol.com | VOOR WIE NIET KAN GELOVEN, Harold Schulweis ... ... . Leg uw last op de HEER en hij zal u steunen, ... in onze digitale nieuwsbrief en op social media willen we je elke dag inspireren om hoopvol te leven en te geloven. Nieuwsbrief Schrijf je in voor de nieuwsbrief en ontvang elke week het beste ... Door het oude Amsterdam reed jarenlang een lijkwagen met het bord "hodie mihi, cras tibi" ("Vandaag voor mij, morgen voor jou"). Ook al worden we nu niet meer zó openlijk bij de ... Wat betekent de Bijbelse naam Darius? Bekijk nu de betekenis, populariteit en waar Darius voorkomt in de Bijbel. Bekijk ook de andere Bijbelse namen voor inspiratie of betekenissen Geloven als prioriteit. Als we het hebben over wat God behaagt, denk ik dat we geloven bovenaan ons prioriteitenlijstje moeten zetten. Het is heel simpel: geloven behaagt God. Hebreeën 11 gaat over het geloof. In dit hoofdstuk staat heel duidelijk hoe belangrijk geloven is om God te kunnen behagen. In Hebreeën 11:6 staat: Bijbelse namen zijn nog altijd populair en nog altijd geliefd onder jonge ouders. Ben je op zoek naar een Bijbelse naam of wil je weten wat jouw naam betekent? Bekijk dan onze lijst met ongeveer 300 Bijbelse namen. Lees je Bijbel, bid elke dag. Misschien ken je dit liedje wel. Bidden kan en mag je elke dag doen. Eén keer per jaar is er echter een officiële biddag op de eerste woensdag in maart. Vroeger kreeg je op deze dag vrij en dan ging je 's avonds naar de kerk. In de meeste kerken wordt dit tegenwoordig gevierd op de zondag na biddag. Alles mag gratis gebruikt, maar niet verkocht worden. Graag bij publicatie de bron vermelden. Elk verhaal is een integer geheel, dus niets aan veranderen graag. Josine de Jong. Ik heb als onderwijzeres zo'n vijftig jaar kinderwerk gedaan op scholen, zondagscholen en in clubs, op campings en in zaaltjes. Die ervaring stel ik tot uw beschikking. Als God jou uitdaagt om uit te stappen in geloof doordat een bepaalde belofte of een bepaald principe uit Zijn Woord voor jou gaat leven of doordat Hij door Zijn Heilige Geest in jouw hart spreekt, dan moet je Hem gehoorzaam volgen! Met ons "Niet zien en toch geloven-pakket" willen wij jou helpen om de zegen van het geloof te ervaren. Geloof heeft te maken met vertrouwen. In de Bijbel kun je op veel verschillende manieren over geloven lezen. Over het vertrouwen op God, en hoe moeilijk dat soms is. Maar ook wat geloven met je doet, en hoe belangrijk het is voor jouw relatie met God. Geloven zonder te zien Geloven is vertrouwen op ... Veel mensen hebben vragen over geloof en de Bijbel. Kun je werkelijk God in de Bijbel vinden? Is het christelijk geloof zomaar een religie? De bijbel is het meest verkochte boek in de wereld. Zo maar een boek? Het christelijk geloof is op dit boek gebaseerd. Elke zondag naar de kerk. Voor de 22-jarige Judith Weening is een bezoek aan de kerk juist heel zinvol. Ze gelooft in God, Jezus en de Heilige Geest. ,,Ik geloof dat Jezus voor mij is gestorven aan het kruis en dat ik daardoor eeuwig mag leven." Judith begint haar dag het liefst met God en leest dan graag in haar eentje een stuk uit de bijbel....